Algemene voorwaarden
Artikel 1. Definities
In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
MoniVita :mevrouw M.C.G. Balk, handelt als zelfstandig gevestigd leefstijlcoach.
Cliënt: diegene aan wie door MoniVita advies wordt verleend, dan wel diens wettelijke vertegenwoordiger(s).
Praktijk locatie: de locatie waarop de praktijk van MoniVita is gevestigd.
Artikel 2. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle mondelinge en schriftelijke overeenkomsten van of met MoniVita en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.
Artikel 3. Algemeen
MoniVita geeft advies aan de cliënt op het als zodanig opgegeven praktijk locatie. MoniVita kan de cliënt zowel op persoonlijke basis als op basis van een formele verwijzing door de arts coachen en adviseren. In het laatste geval houdt MoniVita de arts op de hoogte van het verloop van de coaching(zie artikel 12). De cliënt is altijd zelf verantwoordelijk voor het vermelden aan de arts dat hij/zij een therapeut bezoekt.
Artikel 4. Verhindering
AIs de cliënt verhinderd is om op de afgesproken datum en tijdstip op de praktijk locatie aanwezig te zijn, dient de cliënt MoniVita hiervan zo snel mogelijk telefonisch op het telefoonnummer 06-48328770 op de hoogte te stellen. Indien de cliënt niet 24 uur voor genoemd tijdstip bericht van verhindering aan MoniVita geeft, dan wel geen zodanig bericht geeft, is MoniVita gerechtigd om het honorarium voor het desbetreffende consult aan de cliënt in rekening te brengen. Er vindt dan ook geen restitutie plaats.
Artikel 5. Tariefstelling
Voor het consult aanvangt deelt MoniVita de cliënt schriftelijk of mondeling mede welke tarieven er gelden. Deze tarieven zijn BTW vrij en inclusief andere wettelijke heffingen indien en voor zover die berekend zouden moeten worden. MoniVita is gerechtigd prijsstijgingen door te voeren. Daarbij kan er elk kalenderjaar een tariefwijziging plaatsvinden.
Artikel 6. Intellectueel eigendom
MoniVita behoudt altijd alle rechten op door haar gemaakte adviezen, plannen, documenten, afbeeldingen en/of hierop betrekking hebbende informatie en “know how”, zelfs wanneer daarvoor kosten in rekening zijn gebracht of naderhand nog verbeteringen zijn aangebracht, al dan niet op aanvraag van de cliënt. Deze zaken mogen zonder schriftelijke toestemming van MoniVita nog geheel noch gedeeltelijk worden gekopieerd, anders dan voor intern gebruik bij de cliënt, noch ter hand gesteld of op andere wijze worden bekendgemaakt, noch door de cliënt worden gebruikt of ter beschikking worden gesteld anders dan voor het doel waarvoor ze door MoniVita zijn verstrekt.
Artikel 7. Betaling
Betaling aan MoniVita dient contant of door overschrijving plaats te vinden. De cliënt ontvangt een factuur voor de geleverde consulten. De cliënt dient de rekening binnen veertien dagen na datering betaald te hebben. Bij een overschrijding van elke dertig dagen is MoniVita gerechtigd het factuurbedrag met € 5,00 administratiekosten te verhogen.
Indien de nota zestig dagen na datering niet is voldaan, is MoniVita gerechtigd om met terugwerkende kracht vanaf de eerste dag van verschuldigdheid wettelijke rente over het verschuldigde bedrag in rekening te brengen, alsook alle kosten verband houdend met de inning van de desbetreffende vordering, waaronder uitdrukkelijk mede worden verstaan kosten ter incasso door een incassobureau en gerechtelijke kosten.
Artikel 8. Onuitvoerbaarheid van de opdracht
MoniVita heeft het recht de overeengekomen consulten/werkzaamheden op te schorten indien zij door omstandigheden, welke buiten haar invloedssfeer liggen of waarvan zij bij het sluiten van de overeenkomst niet op de hoogte was of kon zijn, bijvoorbeeld in geval van ziekte. Indien de nakoming blijvend onmogelijk wordt kan de overeenkomst worden ontbonden voor dat deel dat nog niet is nagekomen. Geen van de beide partijen heeft in dat geval recht op vergoeding van de ten gevolge van de ontbinding geleden schade.
Artikel 9. Opzegging van de overeenkomst
De cliënt en MoniVita kunnen altijd de overeenkomst opzeggen, mits de gebruikelijke annuleringstermijn van 24 uur in acht wordt genomen. Mocht de cliënt het traject tussentijds stoppen dan kan er in principe geen restitutie plaatsvinden van de niet afgenomen consulten. Indien de cliënt niet of niet voldoende tevreden is over de behaalde resultaten kan er geen restitutie plaatsvinden van de verleende consulten.
Artikel 10. Aansprakelijkheid
MoniVita heeft een inspanningsverplichting maar geen resultaat verplichting. MoniVita sluit elke aansprakelijkheid uit ter zake van schade of letsel of ziekte voortvloeiend uit of verband houdende met de opvolging door de cliënt van door MoniVita verstrekte adviezen. In dat geval komt alleen de schade waartegen MoniVita is verzekerd voor vergoeding in aanmerking. De cliënt is en blijft altijd verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gezondheid en het al dan niet opvolgen van de adviezen van MoniVita. Daarbij geldt dat MoniVita geen enkele aansprakelijkheid kan worden aangerekend voor de gevolgen van eventuele contra-indicaties of letsel. Contra-indicaties zijn uit te sluiten door middel van een medische keuring vooraf bij uw (huis)arts.
Artikel 11. Toepasselijk recht
Het Nederlands recht is van toepassing.
Artikel 12. Algemene verordening gegevensbescherming (Avg)
MoniVita bewaart in ieder geval het intakeformulier en het behandelplan van de cliënt om te kijken welke hulpvragen er zijn en om doelgericht te werk te gaan. Deze documenten zullen voor de wettelijke periode worden bewaard. Eāmails zullen in elke geval worden bewaard totdat deze zijn uitgeprint of als er een reactie op gegeven is. Daarna worden deze e-mails verwijderd als de client dit aanvraagt. MoniVita heeft een virusscanner op de computer die voldoet aan de eisen. Documenten die zijn uitgeprint worden in de papierversnipperaar vernietigd. Gegevens van de cliënt worden niet aan derden verstrekt, tenzij de cliënt hiervoor expliciet toestemming heeft gegeven.
U heeft het privacyreglement van MoniVita gelezen, welke staat vermeld op www.monivita.nl en u stemt in met dit reglement.
Voor klachten over de behandeling kan de cliënt zich voor het klachtrecht wenden tot de beroepsorganisatie en voor het tuchtrecht tot de Stchting TCZ, Tuchtrecht Complementaire Zorg (www.tcz.nl).